פרולקטין גבוה

פרולקטין גבוה והריפוי ברפואה הסינית

פרולקטין הוא הורמון חשוב בתהליכי הרבייה אצל נשים וגברים כאחד. אצל גברים הוא מסייע בייצור תאי זרע ואצל נשים הוא מסייע בייצור חלב בבלוטות החלב שבשד האם לאחר הלידה, רמות גבוהות מדי של פרולקטין בדם עלולות לגרום לנשים לבעיות פוריות שונות. אם מטפלים בבעיה בזמן, אפשר ברוב המקרים להתגבר על הבעיה ולהיכנס להריון. אחת הדרכים הטובות והמוצלחות יחסית לטיפול בחוסר איזון של הפרולקטין היא השיטה של הרפואה הסינית.

סיבות רבות עלולות לגרום לרמות הפרולקטין בגוף לעלות. אחת הסיבות המרכזיות היא מחלות של הבלוטות באזור ההיפותלמוס במוח, שאחראי על יצירת ההורמונים, וההיפופיזה (בלוטת יותרת המוח) שאחראית על שחרור ואיזון של הורמונים רבים, ובהם גם הפרולקטין. גם שימוש בתרופות מסוימות עלול להשפיע על רמות הפרולקטין, במיוחד תרופות פסיכיאטריות או תרופות אחרות המשפיעות על רמות הדופאמין במוח. פרולקטין גבוה אצל נשים יכול להצביע גם על שחלות פוליציסטיות.

הדיקור הסיני לצורך טיפולי פוריות משמש בהצלחה במדינות המזרח הרחוק במשך אלפי שנים; גם בארה"ב, באירופה ובישראל יש בשנים האחרונות מגמת עלייה בטיפולי פוריות באמצעות דיקור סיני. דיקור סיני מסייע בהצלחה רבה בהשגת איזון הורמונלי בגוף על ידי השפעה על המרכז ההורמונלי במוח וגירוי של מערכת העצבים המרכזית, שבתגובה מחזירה לגוף את האיזון של ההורמונים.

צמחי מרפא סיניים עוזרים בהורדה רמות פרולקטין:

צמחי מרפא סיניים משמשים כאמצעי חשוב ביותר בטיפול בבעיות גניקולוגיות, בנוסף על הדיקור הסיני. הסינים משתמשים בפורמולה של צמחי מרפא לטיפול במצבים של קושי להיכנס להריון עקב פרולקטין גבוה. בעקבות הטיפול רמות הפרולקטין בגוף מתאזנות, המחזור החודשי הופך לסדיר תוך חודשיים – שלושה וגם ההריון מגיע לאחר שהגוף באיזון.

חשיבות גדולה לתזונה נכונה ורמות פרולקטין:

ברפואה הסינית העתיקה קיימים ארבעה כלים טיפוליים עיקריים: בנוסף לדיקור סיני, צמחי מרפא ומוקסה – תזונה נכונה על פי עקרונות הרפואה הסינית היא חלק חשוב ובלתי ניתן להפרדה מן הטיפול. פרולקטין גבוה הוא תופעה של חוסר איזון הורמונלי ולכן החשיבות של תזונה בריאה ללא חשיפה להורמונים רבה. ברפואה הסינית מקובל להכין תפריט תזונה שמותאם אישית לכל מטופל בהתאם לבעיה ממנה הוא סובל.

מוצרים שרצוי שתימנעו מהם:

  • מוצרים של חלב פרה.
  • סוכר לבן.
  • קמח לבן.
  • סיגריות.
  • אלכוהול.
  • אוכל קר ושתיה קרה.
  • אוכל מעובד ומתועש.
  • בשר מעובד ומתועש.

יעילות הטיפול ברפואה הסינית באיזון רמות הפרולקטין:

נשים רבות שאצלן רמות הפרולקטין בגוף אינן מאוזנות, מגיעות לטיפול בעיקר בגלל בעיות פוריות או בעיות עם בלוטת התריס. היתרון החשוב של הרפואה הסינית הוא בכך שהיא מטפלת לא רק באיזון הפרולקטין אלא בכל מערכת החיסון ובכל איברי הרבייה בגוף על מנת להביא למצב בריא יותר. טיפול קונבנציונלי בתרופות, לעומת זאת, עלול להביא את הגוף לאיזון פרולקטין מדומה, מכיוון שהתרופות לא מטפלות בבעיה שבגללה חל הייצור המוגבר של פרולקטין וכך כשמפסיקים להשתמש בהן, רמות הפרולקטין חוזרות להיות גבוהות כפי שהיו קודם.

הטיפול בקליניקת מעוז מרפא:

במעוז מרפא אנחנו מטפלים בצורה ייסודית וכוללת, עם ניסיון עשיר ורב בנושא הפוריות בכלל ובבעיות גניקולוגיות שונות בפרט, יש לנו ניסיון של שנים בתחום, אנחנו מטפלים בכל אדם באופן ייחודי לבעייתו ולו ובמקצועיות ומיומנות רבה. הטיפול הראשון כולל אבחון וטיפול ולכן חשוב להביא בדיקות דם מקיפות עם תוצאות של ערכי הפרולקטין כפי שנלקחו בתחילת הווסת ע"מ שנראה את התמונה הכוללת ושיהיה לנו עם מה לעשות אח"כ בהמשך הטיפול.